Burgerzaken

De afdeling burgerzaken bestaat uit de dienst bevolking en de burgerlijke stand. De meeste documenten en attesten kunt u online aanvragen via het thuisloket.

Thuisloket

  • Loket 1:

    aangifte geboorte
    afleveren geboorteakte
    erkenning voor en na geboorte
    aanvragen Belgische nationaliteit
  • Loket 2:

    aangifte huwelijk
    afleveren huwelijksakte
    info echtscheidingen
  • Loket 3:

    aangifte overlijden
    afleveren overlijdensakte
    info concessies
  • Loket 4 - 5 en 6:

    Belgische identiteitskaarten
    kids-ID
    reisbewijzen niet-Belgen -12 jarigen
    adreswijzigingen
    euthanasie
    orgaandonatie
    wettelijk samenwonen
    wijziging beroep
    volmachten
    afleveren documenten (samenstelling gezin, getuigschrift woonst, bewijs van leven,...)
    Let op! Een bewijs van leven in verband met uw pensioen moet u aanvragen in het Sociaal huis de Semper, maak telefonisch een afspraak op het nummer 012 45 92 50.
  • Loket 7:

    Belgische identiteitskaarten
    adreswijziging
    rijbewijs
    uittreksel strafregister (goed gedrag en zeden - afleveren documenten (samenstelling gezin, getuigschrift woonst, bewijs van leven, ...)
  • Loket 8 en 9:

    niet-Belgen (inschrijving, adreswijziging, verblijfsvergunningen,...)
    aanvragen en afhalen paspoort (reispas)
    uittreksel strafregister (goed gedrag en zeden)
    rijbewijs