Neem als ondernemer deel aan de grootste zoektocht van Vlaanderen en zet uw zaak volgende zomer in de kijker bij zo’n 20.000 bezoekers!

In 2019 gaat de Davidsfonds zomerzoektocht door in Tongeren en Bilzen. Deze zoektocht bestaat uit een fiets-, wandel- en autoparcours. Jaarlijks lokt deze zoektocht duizenden gasten/bezoekers waarvan een groot aantal verblijfstoeristen. De routes starten en eindigen in onze stad.

Download hier het parcours van de verschillende routes in en rond Tongeren en de presentatie met meer info over de zoektocht

Interesse om deel te nemen als handelaar, logies- of horecauitbater?

Komende zomer brengt Davidsfonds zo’n 17.000 à 20.000 deelnemers op de been naar Bilzen en Tongeren. De zoektocht loopt van 1 juni tot en met zondag 15 september 2019.

Uit ervaring (meer dan 30 edities) weet Davidsfonds het volgende:

  • 95% van de deelnemers consumeert bij de horeca en 67% geeft meer dan €50 uit
  • 40% van de deelnemers blijft langer dan één dag in de streek en 65% geeft aan naar de regio terug te keren voor toeristisch bezoek

Davidsfonds voorziet voor de horeca en handelszaken in de regio verschillende mogelijkheden om in de promotie rond de Zomerzoektocht in te stappen:

Nog even de mogelijkheden op een rijtje:

  • Werk een arrangement uit en kom zo gratis in de promotiefolder voor de Davidsfonds Zomerzoektocht. De promotiefolder wordt op minimum 100.000 exemplaren gedrukt en wordt vóór en tijdens de zoektocht zeer breed verspreid. De folder bevat algemene uitleg over de zoektocht én een aantal pagina's met arrangementen van ondernemers uit de regio Bilzen en Tongeren. Een arrangement is een extraatje dat je de zoektochters aanbiedt. Twee voorbeelden: een gratis glaasje bubbels bij de maaltijd in je restaurant... – een gratis muffin bij aankoop van een koffie.
    Geen inspiratie voor welk voordeel jij zou kunnen bieden? Blader eens door de folder van de Zomerzoektocht 2018 en doe inspiratie op bij de zaken die meededen bij de vorige editie: https://www.davidsfonds.be/activity/files/Zomerzoektocht2018Druivenstreek.pdf
    Hoe herkent u een deelnemer van de Davidsfonds Zomerzoektocht die van het voordeel kan genieten? Het voordeel kan toegekend worden op vertoon van de officiële deelnemingsbrochure met code – de deelnemers moeten deze aankopen bij Davidsfonds of aan de startpunten bij Toerisme Tongeren en in Alden Biesen.
  • Adverteer in de deelnemingsbrochures:
    De deelnemingsbrochures -opdrachtenboekjes met vragen- (van de Klassieke zoektocht en de Gezinszoektocht) worden op 5.000 exemplaren gedrukt en krijgen alle deelnemers mee tijdens hun tocht. Bevat de parcoursbeschrijving en de zoektochtvragen. Ook bij een advertentie kunt u een actie doen om meer verkoop te genereren. Een voorbeeld: een bon voor 1 gratis bolletje ijs. Voordeel voor uw zaak: de deelnemers kopen per gezin meestal slechts 1 deelnemingsbrochure aan. Met de bon die ze erin vinden komen ze bij u langs, en de kans is dan uiteraard groot dat ze voor het hele gezin een ijsje kopen.
    • Een advertentie van een volledige pagina kost € 700, een halve pagina € 400 en een kwartpagina € 250 (telkens excl. btw)
    • Afmetingen advertenties deelnemingsbrochure (prijzen exclusief BTW):
      • 1/1 pagina staand: 148 mm B x 210 mm H (+ 5 mm afloop voorzien rondom): € 700
      • 1/2 pagina liggend: 136 mm B x 96 mm H (niet aflopend): € 400
      • 1/4 pagina staand: 65 mm B x 96 mm H (niet aflopend): € 250
  • Schenk een prijs weg tijdens de officiële prijsuitreiking. De prijsuitreiking vindt midden oktober plaats. De ideale gelegenheid om uw zaak nogmaals onder de aandacht te brengen van een geïnteresseerd publiek en de pers. Wilt u een prijs aanbieden? Laat ons weten wat de prijs omvat (ook de waarde). Indien we deze info van u ontvangen vóór 8 maart 2019, kunnen we de prijs en de naam van uw zaak ook opnemen in de promotiefolder die op 100.000 exemplaren verspreid wordt.

 Hoe deelnemen?

  • Biedt u een arrangement aan? Vul dan snel uw gegevens en de info over het extraatje in via dit formulier: http://bit.ly/arrangementZZ19 – mail ook een aantal aantrekkelijke foto’s in hoge resolutie (minstens 1MB) naar Kathleen Haesaerts via evenementen@davidsfonds.be. Wij moeten de info ontvangen vóór 8 maart 2019.
  • Wilt u een advertentie plaatsen in de deelnemingsbrochures? Mail dan naar Kathleen Haesaerts via evenementen@davidsfonds.be. Vergeet niet door te geven welk formaat u verkiest. De volledig opgemaakte vierkleurenadvertentie moet als drukklare pdf uiterlijk tegen vrijdag 29 maart 2019 doorgestuurd worden.
  • Wilt u een prijs weggeven? Stuur een mail naar Kathleen Haesaerts via evenementen@davidsfonds.be vóór vrijdag 8 maart 2019 als u van de uitgebreide communicatie hierrond in de promotiefolder wenst gebruik te maken. U kunt ook later laten weten dat u een prijs aanbiedt, maar dan komt u enkel in de online communicatie met de prijs. Uiterste indiendatum is dinsdag 20 augustus 2019.

Vragen?

Aarzel niet om met Kathleen Haesarts contact op te nemen via evenementen@davidsfonds.be of via 016 310 600.

U kan bij haar ook terecht om gratis promotiemateriaal (promotiefolders en affiches) te bestellen.

Contact
Kathleen Haesarts
administratief medewerker Davidsfonds
evenementen@davidsfonds.be
kathleen.haesaerts@davidsfonds.be

Gepubliceerd op woensdag 28 november 2018 16.22 u.